Browsing by Author Cardoso, Lídia Amélia de Barros

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 9 of 9
Issue DateTitleAuthor(s)
2016Diversidade lexical e níveis de proficiência (B2 e C1) em português como língua adicionalPlantin, Rosemeire Selma Monteiro; Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2017Duolingo as a tool for learning the english language in the classroom to improve writing vocabularyCardoso, Lídia Amélia de Barros; Sousa, Gloubélia Maria Bezerra de
2018O estágio de regência em língua inglesa e o desenvolvimento de conhecimentos e habilidades docentesCardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva Netto, José William da
2007Estilos de aprendizagem e estratégias cognitivas: em busca de maior autonomia na aprendizagem de língua estrangeira.Vieira, Stella Maria Miranda; Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2019Student teachers' beliefs on oral corrective feedbackCardoso, Lídia Amélia de Barros; Vasconcelos Neto, Jaime José de.
2017The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroomCardoso, Lídia Amélia de Barros; Silveira, Marciana da
2019The use of translation activities in a 9th grade EFL classroom: testing the improvement of reading skillsCardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva, Gilvan Kelton Almeida da
2020Ver para ler? Tradução e multimodalidade em tarefas de leitura de livros didáticos de língua inglesa do PNLD 2017Toassi, Pâmela Freitas Pereira; Lima, Ana Maria Barreto de; Cardoso, Lídia Amélia de Barros
2017Vocabulary learning as a foreign language – case study research in the 8th grade classes of a public school from EusebioCardoso, Lídia Amélia de Barros; Andrade, Janaína Alves de