Browsing by Author Cardoso, Lídia Amélia de Barros
Showing results 1 to 9 of 9
Issue Date | Title | Author(s) |
2016 | Diversidade lexical e níveis de proficiência (B2 e C1) em português como língua adicional | Plantin, Rosemeire Selma Monteiro; Cardoso, Lídia Amélia de Barros |
2017 | Duolingo as a tool for learning the english language in the classroom to improve writing vocabulary | Cardoso, Lídia Amélia de Barros; Sousa, Gloubélia Maria Bezerra de |
2018 | O estágio de regência em língua inglesa e o desenvolvimento de conhecimentos e habilidades docentes | Cardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva Netto, José William da |
2007 | Estilos de aprendizagem e estratégias cognitivas: em busca de maior autonomia na aprendizagem de língua estrangeira. | Vieira, Stella Maria Miranda; Cardoso, Lídia Amélia de Barros |
2019 | Student teachers' beliefs on oral corrective feedback | Cardoso, Lídia Amélia de Barros; Vasconcelos Neto, Jaime José de. |
2017 | The use of ludic activities as a motivacional strategy for teenagers in the English classroom | Cardoso, Lídia Amélia de Barros; Silveira, Marciana da |
2019 | The use of translation activities in a 9th grade EFL classroom: testing the improvement of reading skills | Cardoso, Lídia Amélia de Barros; Silva, Gilvan Kelton Almeida da |
2020 | Ver para ler? Tradução e multimodalidade em tarefas de leitura de livros didáticos de língua inglesa do PNLD 2017 | Toassi, Pâmela Freitas Pereira; Lima, Ana Maria Barreto de; Cardoso, Lídia Amélia de Barros |
2017 | Vocabulary learning as a foreign language – case study research in the 8th grade classes of a public school from Eusebio | Cardoso, Lídia Amélia de Barros; Andrade, Janaína Alves de |