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dc.contributor.authorSilva, Carlos Augusto Viana da-
dc.date.accessioned2016-09-15T23:23:53Z-
dc.date.available2016-09-15T23:23:53Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationSilva, C. A. V. (2012)pt_BR
dc.identifier.isbn978-85-7621-054-2-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/19591-
dc.descriptionSILVA, Carlos Augusto Viana da. Passagem para a Índia: o romance de e. M. Forster no filme de David Lean. In: JORNADA EM ENSINO, LÍNGUA E LITERATURA DE ESPANHOL E JORNADA EM ENSINO, LÍNGUA E LITERATURA DE INGLÊS, 3.; 1, 2012, Mossoró. Anais da ... Mossoró: Edições UERN, 2012. p. 667-676.pt_BR
dc.description.abstractThe novel A Passage to India (1924), by E. M. Forster, may be seen as innovative for the way they deal with complex themes and polemical discussions, which question beliefs and social conventions. It brings to the fore concepts such as identity, culture, race, social class and sexuality as important elements of criticism of the British political and cultural system in the last century. This paper aims to analyze the translation of this modern English novel to the cinema by the director David Lean (1984). Some strategies of translation will be presented, and ways of reading this literary text in the context of the cinema will be discussed. In order to so, principles of Film Adaptation as Translation (CATTRYSSE, 1992), and elements for the construction of cinematographic texts (METZ, 1980) will be taken into consideration to understand the process of creation and consolidation of this translation in the representation of Forster’s literary universe to spectators.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherEdições UERNpt_BR
dc.subjectFilm adaptacionpt_BR
dc.subjectCinemapt_BR
dc.subjectNarrativept_BR
dc.titlePassagem para a Índia: o romance de e. M. Forster no filme de David Leanpt_BR
dc.typePresentationpt_BR
dc.description.abstract-ptbrO romance A Passage to India (1924), do escritor inglês E. M. Forster, assim como o conjunto de sua obra, apresenta discussões importantes sobre temas relevantes que envolvem questionamentos de identidade, cultura, política e classe social. Nesse caso, em particular, o foco da narrativa se dá no contexto de interação entre Índia e Inglaterra e suas tensões políticas e culturais. Os questionamentos se manifestam na narrativa por meio da criação de oposições que problematizam as relações de assimetria entre colônia e metrópole, entre diferenças culturais e reforço de discursos e estereótipos sobre o Outro.pt_BR
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