Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufc.br/handle/riufc/22125
Type: Artigo de Periódico
Title: Pós-modernismo e educação: leituras possíveis
Authors: Calloni, Humberto
Keywords: Educação;Pós-modernidade;Crise
Issue Date: 2013
Publisher: Revista Dialectus
Citation: Calloni, H. (2013)
Abstract in Brazilian Portuguese: O presente artigo é justamente isto: um ensaio. Um ensaio que, como todo ensaio, pretende dar conta de uma reflexão inusitada para o seu autor. Trata-se de refletir em que medida a Educação é afetada pela noção de pós-modernidade e como esta é entendida a partir da contribuição de diversos autores, a fim de esboçar uma compreensão e mesmo um posicionamento a respeito do que está ocorrendo com o sentido e significado da Educação na atualidade, onde a crise dos fundamentos na Ciência e na Filosofia, a par do predomínio da economia e das tecnologias, redesenha a subjetividade do humano e aponta para novos desafios à hermenêutica do educar.
Abstract: This article is just that: an essay. An essay that, like any testing, gives an account of a reflection unpublished for its author. This is reflected in what extent the education is affected by the notion of postmodernity and how this is understood from the contribution of several authors in order to outline an understanding and even an position concerning what is happening to sense and meaning of education nowadays, where the crisis of foundations in science and philosophy, along with the predominance of economics and technology, redesigns the subjectivity of human and points to the new challenges of educating hermeneutics.
Description: CALLONI, Humberto. Pós-modernismo e educação: leituras possíveis. Revista Dialectus, Fortaleza, ano 1, n. 2, p. 221-238, jan./jun. 2013.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22125
ISSN: 2317-2010
Access Rights: Acesso Aberto
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_art_hcalloni.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.