Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCalloni, Humberto-
dc.date.accessioned2017-03-06T12:15:44Z-
dc.date.available2017-03-06T12:15:44Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationCalloni, H. (2013)pt_BR
dc.identifier.issn2317-2010-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/22125-
dc.descriptionCALLONI, Humberto. Pós-modernismo e educação: leituras possíveis. Revista Dialectus, Fortaleza, ano 1, n. 2, p. 221-238, jan./jun. 2013.pt_BR
dc.description.abstractThis article is just that: an essay. An essay that, like any testing, gives an account of a reflection unpublished for its author. This is reflected in what extent the education is affected by the notion of postmodernity and how this is understood from the contribution of several authors in order to outline an understanding and even an position concerning what is happening to sense and meaning of education nowadays, where the crisis of foundations in science and philosophy, along with the predominance of economics and technology, redesigns the subjectivity of human and points to the new challenges of educating hermeneutics.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista Dialectuspt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectPós-modernidadept_BR
dc.subjectCrisept_BR
dc.titlePós-modernismo e educação: leituras possíveispt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrO presente artigo é justamente isto: um ensaio. Um ensaio que, como todo ensaio, pretende dar conta de uma reflexão inusitada para o seu autor. Trata-se de refletir em que medida a Educação é afetada pela noção de pós-modernidade e como esta é entendida a partir da contribuição de diversos autores, a fim de esboçar uma compreensão e mesmo um posicionamento a respeito do que está ocorrendo com o sentido e significado da Educação na atualidade, onde a crise dos fundamentos na Ciência e na Filosofia, a par do predomínio da economia e das tecnologias, redesenha a subjetividade do humano e aponta para novos desafios à hermenêutica do educar.pt_BR
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_art_hcalloni.pdf1,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.