Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/34960
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGuara, Gloria Lobo-
dc.contributor.authorLima, Francisco Diego Cruz-
dc.date.accessioned2018-08-21T17:59:14Z-
dc.date.available2018-08-21T17:59:14Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationLima, F.D.C.; Guara, G. L. (2017)pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/34960-
dc.descriptionLIMA, Francisco Diego Cruz. The benefits of the humanistic approach in an english language class: a case study in a public school in Fortaleza, Ceará. 2017. 25f. –TCC ( Monografia)- Universidade Federal do Ceará, Curso de Letras, Lingua Inglesa e suas Literaturas. Curso de Graduação em Letras inglês, Fortaleza(CE), 2017pt_BR
dc.description.abstractThis article aims at presenting the results of a study carried out at an elementary public school in Fortaleza, Ceará, Brazil, in a 7th grade classroom with twenty-seven (27) students. This is a qualitative research, developed through a case study, in which a humanistic activity was applied during an English Language class, to evaluate the perception and motivation of the students involved. The results showed that the students felt more motivated to participate in the language class, and they seemed to be more interested in the classes as well. Also, it was observed the humanistic activities seemed to improve the learning atmosphere for the students and the teacher.pt_BR
dc.language.isoen_USpt_BR
dc.subjectHumanistic Approachpt_BR
dc.subjectEnglish Language Teachingpt_BR
dc.subjectPublic Schoolpt_BR
dc.subjectAbordagem Humanísticapt_BR
dc.subjectEscola públicapt_BR
dc.subjectEnsino da Língua Inglesapt_BR
dc.titleThe benefits of the humanistic approach in an english language class: a case study in a public school in Fortaleza, Cearápt_BR
dc.typeMonographpt_BR
dc.description.abstract-ptbrEste artigo tem por objetivo apresentar os resultados de uma pesquisa conduzida em uma escola pública de ensino fundamental, em Fortaleza, Ceará, Brasil, para uma turma de sétimo ano com vinte e sete estudantes. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, desenvolvida por meio de um estudo de caso, no qual se aplicou uma atividade humanística durante uma aula de Língua Inglesa, para avaliar a percepção e motivação dos alunos envolvidos. Os resultados mostraram que os alunos se sentiram mais motivados a participar da aula de língua estrangeira, demonstrando mais interesse. Ademais, observou-se que a atividade humanista parece ter melhorado a atmosfera da sala de aula para os alunos e para o professor.pt_BR
dc.title.enThe benefits of the humanistic approach in an english language class: a case study in a public school in Fortaleza, Cearápt_BR
Appears in Collections:LETRAS - INGLÊS - Monografias

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017_tcc_fdclima.pdf573,09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.