Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/39814
Title in Portuguese: Televisão e franchising: a expansão dos formatos
Title: Television and franchising: the expansion of formats
Author: Silva, Maria Thaís Firmino da
Lima, Maria Érica de Oliveira
Keywords: Televisão
Franchising
Formatos
Issue Date: 2018
Publisher: Passagens - Revista do Programa de Pós-graduação em Comunicação da UFC
Citation: SILVA, Maria Thaís Firmino da; LIMA, Maria Érica de Oliveira. Televisão e franchising: a expansão dos formatos. Passagens - Revista do Programa de Pós-graduação em Comunicação da UFC, Fortaleza (CE), v. 9, n. 2, p. 49-59, 2018.
Abstract in Portuguese: A mercantilização de formatos de programas televisivos cresceu e se tornou praxe no século XXI. As grades de programação televisiva incluem produtos franqueados que vão desde telenovelas até os mais recentes reality shows vendidos internacionalmente para adaptação e consumo local. Este artigo visa apresentar o entrelaçamento entre comunicação e modelo franchising de negócios como fator principal para o desencadeamento e expansão do fluxo de comunicação em escala global de formatos televisivos.
Abstract: The commercialization of television program formats has grown and become standard practice in the 21st century. Television programming grids include franchised products ranging from soap operas to the latest reality shows sold internationally for adaptation and local consumption. This article aims to present the interweaving between communication and business franchising model as the main factor for triggering and expanding the flow of communication on a global scale of television formats.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/39814
ISSN: 2179-9938
Appears in Collections:PPGCOM - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_art_mtfsilvameolima.pdf827,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.