Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/51950
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCruz, Silvia Helena Vieira-
dc.contributor.authorCruz, Rosimeira Costa de Andrade-
dc.date.accessioned2020-05-25T15:32:40Z-
dc.date.available2020-05-25T15:32:40Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationCRUZ, Silvia Helena Vieira; CRUZ, Rosimeire Costa de Andrade. A perspectiva de crianças sobre a creche. Revista Eventos Pedagógicos Sinop (MT), v. 6, n. 3, edição especial temática, p. 155-175, ago./out. 2015.pt_BR
dc.identifier.issn2236-3165-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/51950-
dc.description.abstractThis paper explores data gathered in a research that sought to seize the perspective of children who attended to municipal nursery school. Observations were made for three months and semistructured interviews were held with the preschool coordinator, teachers and the children‟s families. The children were asked to finish beginnings of stories that sought to seize how they saw their experience in nursery school and also take pictures of the environment. The children express, mainly, appreciation for the possibility of playing and the food provided; the almost full denial of these two topics reveals much about the quality of the children‟s experiences.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherRevista Eventos Pedagógicospt_BR
dc.subjectCrechept_BR
dc.subjectPerspectiva de criançaspt_BR
dc.subjectPesquisa com criançaspt_BR
dc.titleA perspectiva de crianças sobre a crechept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.description.abstract-ptbrEste trabalho apresenta informações construídas numa pesquisa que buscou apreender a perspectiva de crianças que frequentavam uma creche municipal em Fortaleza. As crianças foram solicitadas a completarem inícios de histórias que procuravam apreender como percebiam sua experiência na creche e a tirar fotografias da creche. Foram constatados vários problemas no trabalho pedagógico realizado nesse contexto. As crianças revelaram valorizar as possibilidades de brincar e a alimentação recebida e parecem não ter uma boa imagem da professora. Apresentaram dificuldade de expressão oral mais acentuada do que a esperada nessa faixa etária, o que provavelmente decorre das experiências vividas na creche.pt_BR
dc.title.enChildren´s perspective on nurserypt_BR
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_art_shvcruzrcacruz.pdf683,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.