Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14267
Title in Portuguese: Inteligência, aprendizagem e rendimento escolar segundo a teoria triárquica da inteligência (TTI)
Author: Andriola, Wagner Bandeira
Keywords: Teoria triárquica
Aprendizagem
Rendimento escolar
Inteligência
Issue Date: 1998
Publisher: Revista Educação em Debate
Citation: Andriola, W. B. (1998)
Abstract in Portuguese: Este trabalho apresenta a Teoria Triárquica da Inteligência (TTI), proposta por Robert J. Sternberg no final da década de 80. Descreve a aprendizagem e o rendimento escolar, diferenciando-os. Aborda a possibilidade de sua efetiva utilização em sala de aula, objetivando a estimulação dos mecanismos cognitivos responsáveis pela resolução de problemas e caracterizadores do raciocínio.
Abstract: This study presents the Treble Theory of Intelligence (TTI), proposed by Robert J. Sternberg towards the end of the 80's. It describes learning and school results by making a distinction between the two. It trents of the possibility of their being used effectively in the classroom situation, as a means of stimulating the cognitive mecanisms responsibles for the solution of problems which characterize the reasoning processo.
Description: ANDRIOLA, Wagner Bandeira. Inteligência, aprendizagem e rendimento escolar segundo a teoria triárquica da inteligência (TTI). Revista Educação em Debate, Fortaleza, Ano 20, n. 35, p. 75-80, 1998.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/14267
metadata.dc.type: Artigo
ISSN: 0102-1117 (impresso)
Appears in Collections:PPGEB - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1998_art_wbandriola.pdf4,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.