Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20049
Title in Portuguese: Cyberbullying : o complexo bullying da era digital
Title: Cyberbullying : the complex bullying in the digital age
Author: Rondina, João Marcelo
Moura, Julia Lucila
Carvalho, Mônica Domingues de
Keywords: Cyberbullying
Bullying
Internet
Issue Date: Jan-2016
Publisher: Revista de Saúde Digital e Tecnologias Educacionais
Citation: RONDINA, J. M. ; MOURA, J. L. ; CARVALHO, M. D. de. Cyberbullying : o complexo bullying da era digital. R. Saúd. Digi. Tec. Edu., Fortaleza, v. 1, n. 1, p. 20-41, jan./jul. 2016.
Abstract in Portuguese: Objetivo : expor a dinâmica do cyberbullying , o impacto provocado em vítimas, agressores e testemunhas, as estratégias de enfrentamento do problema e as formas de prevenção. Métodos : Trata - se de uma pesquisa do tipo exploratória, que utilizou procedimentos de coleta de dados bibliográficos em public ações periódicas de cunho científico e acadêmico. Resultados : as medidas para combater o cyberbullying serão mais eficientes se cada usuário da internet seguir a netiqueta, fazendo valer a ética no ambiente virtual.
Abstract: Objective : exposing the dynamics of cyberbullying, the impact caused victims, perpetrators and witnesses, the coping strategies and prevention ways. Methods : This is a research of the exploratory type, which used bibliographic data collection procedures in periodic publications of scientific and academic nature. Results : measures to combat cyberbullying will be more efficient if internet users follow netique tte, enforcing ethics in the virtual environment.
URI: http://resdite.nuteds.ufc.br/index.php/revista/article/view/2/13
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20049
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
Appears in Collections:NUTEDS - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_art_jmrondina.pdf600,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.