Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20144
Title in Portuguese: Efeitos representacionais na/da EAD
Author: Ribeiro, Pollyanne Bicalho
Keywords: Educação a Distância
Representações sociais
Interação verbal
Issue Date: 2011
Publisher: Hipertextus Revista Digital
Citation: Ribeiro, P. B. (2011)
Abstract in Portuguese: Este trabalho objetiva refletir sobre as práticas discursivas no âmbito da Educação a Distância (EAD), considerando a perspectiva dos sujeitos sociais que se relacionam na situação comunicativa, o papel das representações sociais (RS) mobilizadas e os aspectos linguísticos, textuais e discursivos utilizados nessa instância de ensino frente aos aspectos recorrentes em práticas acadêmicas.
Abstract: This paper aims to reflect on the discursive practices within the Distance Education (EAD), considering the perspective of the social subJects involved in the communicative situation, the role of social representations (RS) mobilized and linguistic, textual and discursive aspects used in this instance of education compared to the recurrent aspects in academic practices.
Description: RIBEIRO, Pollyanne Bicalho. Efeitos representacionais na/da EAD. Hipertextus Revista Digital, Pernambuco, v. 7, p. 1-11, jul./dez. 2011.
URI: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/20144
metadata.dc.type: Artigo de Periódico
ISSN: 1981-6081
Appears in Collections:DLV - Artigos publicados em revistas científicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2011_art_pbribeiro.pdf892,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.